Monday, May 18, 2009

Sepanjang Musim Indah Yang Mulai Berlalu

Saya gembira dan bersyukur dengan apa yang ada..... juga segala anugerah kurnian NYA kepada saya, yang selama ini saya kongsikan bersama dengan yang perlu... walau pun ada yang tidak mampu untuk diteruskan kerana faktor masa dan tumpuan pada keluarga juga beban kerja..tetapi ia nya tidak akan sesekali saya tinggalkan ..akan saya teruskan. Hanya menunggu masa yang sesuai dan benar benar bersedia kerana ia bukan pekara main main, kerana ia memerlukan satu lagi pengorbanan yang akan melibat apa yang saya katakan tadi.......


Misal nya minat saya terhadap Budaya Melayu, terutamanya Seni Persembahan(Tari) tiada dua nya, masih tersemat di hati dan mengalir di jiwa, kerana ia pernah singgah dan menjadi makanan harian saya. Bagaimana dapat saya pisah kan ia dari saya kerana ia nya sudah menjadi sebahagian dari kehidupan .. seperti pasangan bercinta, BERPISAH BUKAN NYA BERCERAI.....





Nanti kalau ada kelapangan akan saya bercerita lanjut akan penglibatan saya dalam bidang yang saya kasihi ini......SENI TARI








Akhir nya seperti biasa, walau pun waktu berlalu dengan membawa musim2 indah yang pergi satu demi satu.....saya tetap disini mengukir cita dan cinta yang mulai nampak penghujung nya.

Menjadi penunggu yang setia menanti akan hadir, lagi kain kain putih yang akan dicorak dengan warna warna lembayung, yang akan menerangi dunia seni yang mendatang..... Ia nya tetap akan menjadi sebahagian dari jiwa dan kehidupan saya....Dalam diam ramai yang sudah mencapai BINTANG
Pada Bintang2 yang bekerdipan, ingat lah pada malam yang sentiasa setia menjadi pasangan mu. Jua pada pujanga yang sentiasa menyanjung mu dalam karya karya agung mereka.........Dan ingat lah jua apabila hujan turun........... langit malam hanya bertemankan kegelapan malam bukan lagi kamu.............

Jadi lah seperti padi, makin berisi makin rebah kebumi..
Cari lah Kesayangan orang, jangan dicari kebencian nya..

Saya tetap begini seperti dulu.....kerana sarapan saya tetap..... Roti Telur dan Teh O.....PUAS

No comments:

Post a Comment

 
Another Blog Designed & Created By norkhairi
© All Rights Reserved