Tuesday, May 26, 2009

TERIMA JE LAH




Entah kenapa saya tergerak hati hendak berkongsi masaalah yang satu ni....... Mungkin sudah berbuku dihati dan ianya perlu diluahkan...macam gunung berapi lambat laun meletup jugak kan?

Kenapa lah ....apabila kita bertujuan baik dan memang berniat baik dan menolong seseorang dalam segala hal mental, fizikal,material dan terbukti sudah kebaikan kita itu... kadang kadang jiwa dan perasaan jugak kita layankan konon nya nak memberi motivasi...tapi akhir nya kita yang dipersalahkan dan dibebankan dengan masaalah mereka. Sudah lah kita yang menolong, kita juga yang dikata orang............


Sedihkan? .....bukan sekali dua terjadi kepada saya tapi banyak kali.. Selalu nya saya akan rasa sesal sekali dan serik ..... Tapi selalu nya tidak lama kerana perangai saya ini akan berulang lagi untuk menolong yang lain pula, mudah kesian dan tersentuh hati untuk menolong itu sudah sebati dalam jiwa agak nya.....Dan berjiwa lembut dan penyayang juga mungkin puncanya.... Kadang kadang tertanya tanya jugak "salah kah sikap aku ini?" tapi selalu nya tiada jawapan....tergantung je lah...


Walau pun kuat menempuh dugaan ini tapi di sudut hati hancur juga, hanya orang je yang tak nampak..... Kalau luahkan pada kawan kawan pun tak guna, mereka selalu kata yang saya ni kebal dan akan menyelesaikannya sendiri....Sebab itu orang macam saya ini kalau berduka orang tak percaya......Kesimpulan nya? terima je lah dah itu sejak azali nya dan ambik ia sebagai satu Anugerah hebat....Dan melihat ia dalam satu sudut yang lebih positif iaitu....


PABILA ADA YANG KELEGAAN DAN TERSENYUM WALAUPUN SESAAT
KERANA KEHADIRAN KITA.....BERSYUKURLAH......
KERANA KITA TIDAK AKAN TAHU BILA DIA AKAN DAPAT
TERSENYUM DALAM KELEGAAN SEPERTI ITU LAGI....


Berkongsi masalah mereka juga membuat saya sedar betapa bertuah nya saya kerana ada insan yang lebih malang lagi dalam percaturan kehidupan dunia ini........ semua ini menjadikan saya lebih kuat dalam memahami akan erti kehidupan sebenar........



Ibarat : ''White House, Capitol Hill yang dikeliling bunga2 Tulip segar buat sementara pada musim nya"

No comments:

Post a Comment

 
Another Blog Designed & Created By norkhairi
© All Rights Reserved