Friday, December 31, 2010

Aljazeera's Presenters - KL English

Berkerja di Saluran berita antarabangsa membuka peluang kepada saya untuk belajar apa yang tidak pernah saya lalui sebelum ini di dunia penyiaran Malaysia. Banyak betul pendedahan yang saya dapat, seperti kehendak dan pemikiran Penyampai2 berita Antarabangsa ini..benar2 menguji kebolehan dan kredibiliti saya sebagai orang lama dalam bidang ini.. beza benar dengan penyampai Berita tempatan yang lebih yakin dengan kerja saya...





Alhamdulillah sehingga kini saya masih bertahan disini......








dan segala nya saya ambil sebagai satu cabaran dan kini tidak ada lagi masalah.




































Masing masing mempunyai kelainan dari berbagai segi.. Ada yang terlampau cerewet, ada pula yang tak cerewet dalam segi penampilan tapi sentiasa mahu kita berada distudio untuk stand by walau pun sampai berita habis tak buat apa, kerana dengan kita berada di situ mereka akan rasa lebih yakin dengan penampilan mereka....




Di sini kami sentiasa berinteraksi dengan biro biro yang lain iaitu dari Washington,London dan Ibupejabat Doha..dan sentiasa mengemaskini kan apa yang terkini dari segi teknik, jadi dapat la saya mengimplikasi kan teknik solekan HD disini...Pengalaman yang sangat berharga..








DIVYA GOPALAN








































VERONICA PEDROSA

































TEYMOOR NABILI



































LIAN PEK






























MERIAM LAMIZE






















HAMISH MCDONALD






























SELINA DOWNES




































FAUZIAH IBRAHIM
























LAURA KYLE



























Shankuntala Santhiran


























No comments:

Post a Comment

 
Another Blog Designed & Created By norkhairi
© All Rights Reserved