Thursday, April 3, 2014

My "1 to 1, Refresh Makeup Class"

Selain workshop Solekan dan tata rias dalam dairi kerja saya, secara peribadi saya juga mengajar di studio saya Dewi Kasturi, klass solekan "1 to 1, Refresh Makeup".. Kelas nya terbuka kepada semua MUA , dari yang baru hingga ke yang lebih senior, paling ramai yang saya terima ada lah 4 org.

Tajuk tajuk Klass ada lah mengikut tahap senior nya mereka dalam bidang solek menyolek itu, dan mereka bolih pilih klass mana yang mereka mahu dan ia nya seperti berikut :

1. 1 to 1, Refresh Basic Make up for Television
2. 1 to 1, Refresh Makeup Seri Pengantin
3. 1 to 1, Refresh Professional Make up
4. 1 to 1, Refresh Air Brush Make up
5. 1 to 1, Refresh Corrective Make up
6. 1 to 1, Refresh Bride Hair do and bun

Setiap satu klass memakan masa satu hari, dari pukul 10 pagi hingga ke 6 petang, makan tengah hari dan minum petang disediakan.






















Kumpulan pelajar saya  kali ini dsangat istimewa, kerana
ada sebahagian Artis Budaya BKTD (Badan Kesenian Tentera
Darat) ada yg masih berkerja, seperti Syam Loo dan Liza Nudin.

                                                                             





Ini sebahagian dari pelajar saya.





Aireen Rashed, protege saya menjadi model sambil beliau
menimba ilmu......

Dan Norsiah dan Tengku Zainab adalah ex staff BKTD.. dan yang lagi istimewa, mereka ini ada lah rakan rakan saya semasa saya berkerja di BKTD juga.... 25 tahun dahulu... Dulu mereka pelajar tarian saya tapi sekarang mereka pelajar Solekan saya... menarikkan?? bottom line nya, Jurusolek ini tidak mengira usia, dimana ada usaha disitu ada jalan...























No comments:

Post a Comment

 
Another Blog Designed & Created By norkhairi
© All Rights Reserved