Thursday, April 23, 2009

AIR BRUSH MAKE UP

Shanim setia membantu

Kalau ada yang perasaan..Shanim ni dulu pernah menjadi Pengacara
untuk salah satu program kanak kanak diTV3



Wan N tengah menyembur silikon base ke atas muka Intan


Azura...... selepas



Zura bersama saya




Saya menggunakan TEMPTU S-One Compressor, kat


KL ini je model yang senang dapat....




Ini base foundation khas untuk air brush.... untuk muka selalu nya kita guna


silikon base. Kita bolih juga guna HD foundation yang lain, seperti jenama


Makeup Forever, MAC tapi kena campur cleanser silikon base sedikit..






Saya sudah mula menggunakan Air Brush untuk make up base di office saya. Memandangkan untuk seragamkan dengan cara solekan di studio studio kami lain, ia itu di Washington, London dan Doha jadi teruja lah sangat.. kerana last sekali saya memegang Air Brush ini adalah semasa saya berkerja di TV3 pada tahun 1989, masa tu Kryolan Make up baru je masuk Malaysian market... ada lah di demokan pada kami. itu pun untuk Bodyspray...




Jadi berbalik pada office saya tadi...Sebelum tu kena lah buat trial make up, jadi ramai lah model tak berbayar menjadi bahan ujikaji( jangan marah ya Zura, Intan, Shanim.. u all d best lah... Terima kasih), semua mereka kawan kawan kami di office. Banyak perbezaan nya dengan cara biasa(traditional) base make up nampak lebih nautral dan nipis, sangat sesuai untuk HD Camera. Kerana High Definition kamera ini merakam sangat detail hasil kerja kita..





Untuk kulit flowles memang senang dan perfect sekali, tapi berhati hati dengan kulit yang bermasaalah kerana kita terpaksa mengulangi beberapa kali semburan nya, tidak bolih terlampau tebal..





http://www.youtube.com/watch?v=3iKpZ8-Kj1E&feature=player_embedded







No comments:

Post a Comment

 
Another Blog Designed & Created By norkhairi
© All Rights Reserved